Vanliga frågor & felsökning Yale's kameror

Här finns support för felsökning och svaren på de allra vanligaste frågorna kring Yale's kameror.

Vanliga frågor om Yale kameror - allt du behöver veta

Hur konfigurerar jag en kamera för första gången?

Anslut kameran till den medföljande spänningstillförseln Ladda ner Yale View-appen och registrera ett konto. Klicka på tecknet (+) Skanna QR-koden på kameran. Om du inte hittar en etikett på själva kameran hittar du den på kabeln eller förpackningen. Anslut kameran till det trådlösa nätverket (OBS! endast 2,4 GHz) Ange ett lösenord Efter en tid ska det visas att nå kameran i appen Om du får problem med att ansluta kameran kontrollerar du att UPnP är aktiverat och att Internet-leverantören måste lämna ut IP-adressen på nätverksroutern.

Kan jag ha mer än en kamera i Yale View-appen?
Ja, du kan ha så många kameror du vill i appen Visa. 
När kameran är utrustad med minneskort och är inställd på att spela in händelser - Spelar den in ljud också?
Ja, inomhus och allt-i-ett kommer att spela in både video och ljud eftersom de har inbyggd mikrofon. Utomhus har inte en inbyggd mikrofon, och därför bara spelar in video.
Måste jag betala prenumerationer för att använda och lagra foton/video?

Nej, Ingen av våra kameror kräver att du skapar data i molntjänster med efterföljande månadsprenumerationer. Om du vill spara händelser, helt enkelt komplettera kameran i fråga med en standard Mico SD minneskort

Måste jag betala prenumerationer för att använda och lagra foton/video?

Nej, Ingen av våra kameror kräver att du skapar data i molntjänster med efterföljande månadsprenumerationer. Om du vill spara händelser, helt enkelt komplettera kameran i fråga med en standard Mico SD minneskort

Är det lätt att ställa upp?
Ja. Yale View-appen guidar dig genom processen.
Du är igång på några minuter!
Hur meddelas jag om incidenter som fångats av kameran?
Om du aktiverar Aktivitetsavisering får du Push-meddelanden när kameran upptäcker inom det område av uppgifter som du har definierat.
Du kan ange ett tidsfönster för när appen skickar push-meddelanden - Typiskt för när ingen är hemma
Hur konfigurerar jag meddelande om händelser?
Först måste du klicka i det övre högra hörnet av lämplig kamera i enhetslistan.
Aktivera sedan aktivitetsobjektet.
Om meddelandet ""Aktivitetsvärmeaktivering misslyckades", kontrollera följande:
1. Kontrollera att Yale-vyn får skicka push-meddelanden i telefonens inställningsmeny
2. Kontrollera att aktivitetsobjekt är aktiverade i Yale View-appen: Välj Min profil - Inställningar. Aktivera Aktivera meddelanden och ange mellan den tidpunkt då du vill bli meddelad om händelser.
Kan jag få kameran att spela in video automatiskt?
Ja, om du kompletterar kameran med ett minneskort kan du ställa in video när du spelar in händelser. Du kan också välja var i bilden kameran kommer att spela in händelser.
Hur kan jag titta på video som lagras på minneskortet?
Öppna Yale View-appen och välj lämplig kamera som du vill se inspelning från.
Tryck på "Visa inspelningshistorik". Skärmen ändras nu och du kan använda ett datumfält och en tidslinje gå tillbaka i tiden och leta efter händelser när du vill.
På tidslinjen markeras händelser som fångas av kameran med röd indikator.
Jag kan inte få in min kamera i appen (Ogiltig QR-kod). Vad gör jag för fel?
Se först till att du har rätt app, Yale View.

Den är tillgänglig för både Apple iOS och för Android.

Se också till att kameran ansluter till ett trådlöst 2,4 GHz-nätverk. De fungerar inte på 5GHz.
Kan jag strömma data från min kamera via en PC/MAC?
Nej, tyvärr är det inte möjligt. 
Kan jag på begäran spela in foton och video från kameran?
Ja, det kan du. Det finns separata snabbknappar för detta i samma bild där du streamar direkt
Kan flera användare loggas in i appen samtidigt?
Nej, bara en enhet kan loggas in i appen åt gången. Om du byter enhet måste du logga in igen.
Kan jag lägga till fler användare i Yale View-appen?
Nej. Yale View-appen stöder bara en användare. Dessutom är det bara möjligt att vara inloggad på en enhet i taget.
Stöder kamerorna från Yale tvåvägsljud?

Det beror på vilken kamera du använder. Inomhus- och allt-i-ett-kameran har en inbyggd mikrofon och högtalare så att du kan prata igenom dessa. Utomhusmodellen stöder inte detta

Hur uppdaterar jag kamerans inbyggda programvara?
Yale arbetar ständigt med produktförbättringar, och då och då släpper vi nya prgram-varor till kamerorna. Om du vill kontrollera om du har den senaste versionen installerad går du under kamerainställningarna och väljer "Uppdateringsprogram". Om den nya programvaruversionen är tillgänglig rekommenderar vi att du installerar detta
Jag har installerat ett Micro SD-minneskort, men kameran spelar fortfarande inte in någon video. Vad ska jag göra?
"1. Kontrollera att minneskortet är korrekt isatt 2. Uppdatera listan över kameror i vyn-appen (svep nedåt i enhetslistan) 3. Välj "Lagringsstatus" i menyn "Enhetsinställningar". Om ""Device Storage"" berättas BY sedan försöka formatera minneskortet. Du uppmanas då att ange lösenordet och statusen för Enhetslagring som ska ändras till ON. Du kan nu börja spela in, antingen manuellt eller automatiskt via inspelningsaktiviteter."
Jag kan se min kamera på enhetslistan i appen, men den visar inte video. Vad är fel?
– Det kan finnas flera orsaker till det här: 1. Kontrollera LED-indikatorn på kameran för att se om den är i kontakt med ditt trådlösa nätverk 2. Har telefonen dålig tillgång till nätet? Om du befinner dig i kantlinjen kan det finnas problem med att strömma bildflöde i realtid från kameran 3. Om du har problem med åtkomst trots att telefonen och kameran är på samma nätverk, då det kan tyda på att WiFi-signalen till kameran är för dålig. Kvaliteten på WiFi-signalen kan ofta vara en utmaning. Här är några tips för att förbättra kvaliteten på signalen mot kameran:- Se till att kameran är gratis utan så många objekt runt den- Om nätverksroutern eller kameran har externa antenner; Söderut för att rikta in dig på varandra.- Placera kameran på en plats där signalstyrkan är bättre- Överväg att sätta upp en nätnod för att förbättra ditt trådlösa nätverk."
Jag förlorar kontakten med min kamera när jag strömma video från den, verkar det inte stabilt. Vad beror på detta och vilka åtgärder kan jag vidta?
Anledningen till detta kan bero på följande:
- Signalen för det trådlösa nätverket är för dålig.
- Det finns för många enheter anslutna till nätverket så att bandbredden är för dålig
- Det finns för många WiFi-signaler i närheten. Detta innebär störningar
- Uppladdningsfältet är för dåligt
Lösningar förslag:- Placera din smartphone på samma plats som kameran och kontrollera kvaliteten på det trådlösa nätverket i detta område- Diagnostisera nätverkets bandbredd. Har andra enheter än kamerorna stabilitets- och prestandaproblem?
- Ändra WiFi-kanalen så att störningar mot andra nätverk minskar
Kan jag använda Yale View-kamerorna i ett mesh-nätverk?
Ja, du kan använda Yale View-kamerorna i ett 2,4 GHz mesh-nätverk, men vi upplever att användning av mesh-nätverk kan orsaka problem med att ansluta kamerorna till nätverket.
Kan en Yale View-kamera utlösa sirenen på Yale Smart Hub?
Nej, Yale View-kamerorna har ingen direkt koppling till Yale Smart Hub. Därför kommer de inte att kunna utlösa sirenen. Om du vill utlösa larmet genom att registrera en rörelse, använd en vanlig rörelsedetektor eller djursensor.
Behöver jag smart hubb för att konfigurera Yale View-kamerorna?

Nej, Yale View kameror fungerar oberoende av Yale Smart Hub. Allt de behöver är trådlöst nätverk med tillgång till Internet.

Vilken app ska jag använda för Yale-kamerorna?
Du kommer att ladda ner den som heter Yale View. Den är tillgänglig för både Apple iOS och för Android.